۳۱ فروردین ۱۳۹۴

The Constitutionalist Party of Iran (Liberal Democrat)

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمكرات) كه از سال‌ها پیش با هرگونه اقدام نظامى علیه ایران به جهت حل مناقشه هسته‌ای مخالف بود و هست بسیار خوشنود است كه به نظر می‌رسد ایران حداقل بر سر چهارچوب‌های كلى حل این مسئله با جامعه جهانى به توافق‌هایی كلى رسیده است.

از جزئیات این توافق كه بگذریم تنها از این روى كه خطر حمله نظامى بر سر این مناقشه را، در صورت اجراى صادقانه آن از سوى ایران و جامعه جهانى، کلاً برطرف می‌کند می‌باید مایه خوشنودى همه ایرانیان باشد. خطر حمله نظامى گرچه در چند سال گذشته کم‌رنگ‌تر از پیش شده بود اما با این همه هیچ‌گاه چون امروز دور و بعید به نظر نمی‌رسید.

هرچند خوشبختانه خطر درگیری‌های نظامى بر سربرنامه اتمى برطرف شده، خطر ماجراجوئی‌های نظام اسلامى در جنگ‌های فرقه‌ای منطقه اما هنوز برطرف نشده است. سهل است خطر اینكه جمهورى ویرانگر اسلامى دست خود را بالاتر ازآنچه هست ارزیابى كند و ایران را بیشتر از پیش درگیر جنگ‌های فرقه‌ای كند بسیار جدى است. نباید اجازه داد سردمداران نظام جمهورى اسلامى این موقعیت را مغتنم شمرده با برداشته شدن تحریم‌ها و سرازیر شدن میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران، به‌جای استفاده درست از آن به جهت بهبود بخشیدن به وضع اقتصاد و تولید كار براى ایرانیان، ایران را بیشتر از پیش درگیر جنگ‌های ویرانگر و خانمان‌سوز فرقه‌ای در منطقه كند.

خطر دیگر اما خطر داخلى است. امكان اینكه جمهورى اسلامى این فرصت را براى سركوب هرچه بیشتر مخالفان خود و افزایش اعدام‌ها و ایجاد رعب و وحشت داخلى استفاده كند بسیار جدى است. مخصوصاً كه مذاكرات اتمى شوربختانه هیچ توجه اى به وضعیت حقوقى شهروندان ایران و نقض فاحش حقوق بشر نداشته و ندارد. باید هشیار بود و به‌نظام نشان داد كه نمی‌تواند از این فرصت براى اعدام و سركوب مخالفان خود بهره بگیرد.

ملت ایران باید به این واقعیت انکارناپذیر ایمان بیاورد كه همان‌گونه كه خواست ملى ایرانیان براى حل مسالمت‌آمیز مسئله هسته‌ای همراه با فشارهاى بین‌المللی سرانجام رژیم اسلامى را مجبور كرد تا برخلاف میل باطنی‌اش دست از ماجراجوئی‌های اتمى، حداقل تا چندین سال بردارد، خواست و اراده ملى براى تغییر وضع موجود و پایان بخشیدن به ماجراجوئی‌های خطرناك منطقه‌ای نظام اسلامى و دست‌یابی به جامعه‌ای از هر جهت آزاد و دمكرات نیز درنهایت رژیم اسلامى را مجبور به تسلیم و تغییر سیاست‌های ویرانگرش در داخل و در منطقه خواهد كرد.

باید به اراده ملى و نقش انكارناپذیر آن براى پایان بخشیدن به نقض حقوق بشر و دستیابى به آزادى در ایران ایمان بیاوریم.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمكرات) ضمن ابراز خرسندى دوباره از برطرف شدن خطر جنگ بر سر مناقشه هسته‌ای لازم می‌داند كه خطر ماجراجوئی‌های منطقه‌ای نظام ویرانگر اسلامى و بیشتر شدن سرکوب‌های داخلى را به هم‌وطنان خود گوشزد كرده و از همه ایرانیان بخواهد كه هشیار در برابر ماجراجوئی‌ها منطقه‌ای و داخلى نظام بایستند.

پاينده ايران
زنده باد ملت ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر