۸ دی ۱۳۹۰

ajayebe bastaniye khavarmiya​neh

بـزرگ‌ ترین عجایـب باستـانی خاورمیـانه
منطقه خاورمیانه را به جرات می‌توان مهد تمدن باستان نامید؛ منطقه‌ای غوطه‌ور در تاریخ که گنجینه‌هایی گران‌بهاتر از آنچه امروز در جهان به چشم می‌خورد را در خود جای داده است. از شهر صخره‌ای سرخ‌گون پترا در اردن گرفته تا عظمت و قداست بیت‌المقدس و از شکوه تخت جمشید تا ویرانه‌های بابل، همه و همه در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که خاورمیانه نام دارد و امروز نیز همچون گذشته محور اصلی تحولات جهانی است. به گزارش میراث آریا، آنچه در ادامه می خوانیم معرفی ۱۰ نمونه از بناها و مناطق تاریخی و باستانی خاورمیانه است که از آنها به عنوان بزرگ ترین عجایب باستان نام برده شده است:

بیت المقدس، فلسطین:
شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی که محل معراج پیامبر عظیم الشان اسلام است، در بین ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهود از تقدس و احترام بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به این اهمیت خیابان های منتهی به شهر، مختص ادیان متفاوت است و به همین دلیل به محله های مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و ارمنی ها تقسیم شده است. علاوه بر مسجدالاقصی، بناها و اماکن مقدس دیگری نیز در بیت المقدس وجود دارند که مسجد قبه الصخره از مهم ترین آن ها به شمار می رود. این بنا که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برمی گردد، مکانی مقدس چه برای مسلمانان و چه برای مسیحیان و یهودیان است.


بعلبک، لبنان:
شهر بعلبک که "شهر خورشید" نیز نامیده می شود، در دره حاصلخیز "بکا"ی لبنان قرار دارد و یکی از سالم ترین ویرانه های رومی در منطقه خاورمیانه است. این شهر که وسعتی بسیار زیاد داشته و از نظر بزرگی رقیب روم باستان می شده، شهری زیارتی بوده و محل اجتماع زائران از سراسر امپراتوری روم برای عبادت خدایان به شمار می رفته است. امروزه بعلبک میزبان جشنواره های هنری گوناگون است که آن را به یک مرکز فرهنگی ویژه در لبنان تبدیل کرده است.


کارناک، مصر:
کارناک که در نزدیکی الاقصر قرار دارد از بزرگ ترین مجموعه معابد مذهبی مصر باستان بوده و از صومعه ها، کوشک ها، ستون ها و راهروهای متعددی برخوردار است. علاوه بر آن، معبد بزرگ آمون نیز در این مکان قرار دارد. وجود معبد آمون در این منطقه موجب می شد بسیاری از بناهای موجود در این شهر به او که مهم ترین الهه مصر باستان بود، تعلق گیرد. گفتنی است نام باستانی این شهر "ایپت ایسوت" یا "مقدس ترین اماکن" بوده و کارناک نام جدید آن است.


قلعه الحصن یا قلعه شوالیه ها، سوریه:
این قلعه که در قرن یازدهم میلادی بنا شده و قلعه جنجگویان جنگ های صلیبی به شمار می رفته، اول بار سکونتگاه کردها بوده و به همین سبب نام دیگر آن "حصن الاکراد" یا "قلعه کردها" است. این بنا تا سال ۱۲۷۰ پس از آن که به تصرف جنگجویان صلیبی در آمد چندین مرتبه بازسازی شد و اکنون نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
براي ادامه ي تصاوير اينجا كليك كنيد

آموزش حرفه اي بدنسازي
 تصويري با كيفيت عالي

بدنسـازی بهتـرین ورزش دنیـا و پایه و اساس پیشرفت در هر ورزش میباشد و برای پیشرفت در آن باید به
چهار اصل مهم که هرکدام به شاخه های دیگر تقسیم میشوند توجه کافی داشت
چهار اصل عبارتند از
 تغــذیه صحیـح
 تمــرین درست
 استراحت لازم
 تمرکــز کـافـی
قیمت پستی: 4000 تومان
 
تمامي محصولات در فاكتور نهايي با 10% تخفيف محاسبه خواهد شد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر